هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

يوم في حياة عضو

السفاح
شيتوس
mido adel
kimo_trix
the_red_rose
angel of hell
10 مشترك
انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2, 3, 4  الصفحة التالية
كاتب الموضوعرسالة
kimo_trix
مشرف القسم الإسلامي
مشرف القسم الإسلامي

يوم في حياة عضو - صفحة 2 Empty
مُساهمةموضوع: رد: يوم في حياة عضو   يوم في حياة عضو - صفحة 2 I_icon_minitimeالإثنين يوليو 07, 2008 7:30 pm

دة انا كل دة بكتب وفى اليوم بتاع المينا بس
وايدى تعبتنى جدا ...روحت اصلى وجيت
ومفيش فايدة ...اجى ابص ماتلاقيش حد ماااااشى
kimo_trix
مشرف القسم الإسلامي
مشرف القسم الإسلامي

مُساهمةموضوع: رد: يوم في حياة عضو   يوم في حياة عضو - صفحة 2 I_icon_minitimeالإثنين يوليو 07, 2008 8:11 pm

اعضاء ميجات الكرام قبل كل حاجة انا هاحكى يومى كلة بصراحة
بس ياريت محدش يتريق على حاجة

بسم الله الرحمن الرحيم

اولا اليوم اللى رايح فية الشغل
المنبة بيضرب الساعة 6 صباحا بصحى مامتى تقوم تعملى غدا علشان الشغل وتعملى كمان فطار
وبعدين اعمل المنبة على غفوة يضرب على الساعة6.30 اقوم على طول افطروافطر العصفور والسمكة ( هما حاليا كدة والله عصفور واحد ومراتة ماتت وسمكة واحدة والتانية ماتت من اسبوع كانت زعلانة على صاحبها علشان كان فية ظروف ) واحضر نفسى واخد الشنطة وابوس امى واصحى بابا يقوم للشغل وبعدين انزل اقف الساعة 7.30 امام باب الحرس استنى اتوبيس هيئة ميناء دمياط اللى بيجى الساعة 7.50 دقيقة وبعدين اركب الاتوبيس واروح المينا انزل منة اركب اتوبيس تانى بيدخلنى جوة المينا فى مكان عملى حوالى كدة تقريبا 10 كيلو اول ما اوصل لمكان العمل تقريبا8.30 اضع ايدى على جهاز بيعرف بصمة اليد مع كتابة باسورد وكدة ابقى مضيت حضور..ارجع بقى استلم من زميلى اللى كان بايت فى الشغل
وابدأ بقى العناء والتعب ابتدا من الساعة 9 ابدأ اسلم على افراد الوردية بتاعتى اللى هما 10 انفار اللى منهم اسلام السفير...المهم انا بستلم جهاز اسمة RDTالجهاز دة عبارة عن كمبيوتر محمول بسجل علية البضائع اللى بيتم تحميلها على سيارات النقل الجهاز دة بــ 20 الف جنية طبعا المشرف اول حاجة يصبح عليا انى امضى انى استلمت الجهاز وبعدين اطلع على رصيف البضائع
افرض مثلا لو انا النهاردة عندى كذا مركب اول مركب بتفرغ سكر خام ..باروح اقف عند المركب اسجل السيارات على الجهاز وبتعامل مع شوية سواقين مها اوصف مقدرش احكى اسلوب الكلام اللى بسمعة منهم المهم اول ما السواق بيحمل البضلعة على السيارة بوافق على الحمولة على الجهاز و بيتم وجودى على الرصيف حتى صلاة الضهر بعد كدة الشغل بيقف فى جميع المينا لمدة ساعة بتسمى ساعة غداء من1 اللى 2 لكل العمال طبعا انا باروح اصلى فى المكتب عندى وبعدين بعد الساعة 2 برجع تانى على رصيف البضايع علشان الصبح بيبقى فى ضغط شغل كتير جدا مينفعش اشتغل وانا جالس فى المكتب فا نا بطلع على الرصيف
وبعدين الساعة تيجى 3.30 اروح اندة لزميلى اللى بيريحنى فى العمل وبعدين ارجع بعد صلاة العصر وافضل ادى موافقة هيئة للسواقين حتى الساعة 8 مساء دة لو انا وزميل متفقين اننا نريح بعض بعد كدة بقى بافضل قاعد قدام البحر لحد الساعة كدة تقريبا 12 وفى الوقت دة باكون با اريح اعصاب من كتر ضغط الشغل والمساكل اللى بتحصل طول الوردية من مسؤليات وكدة ..علشان اقدر اكمل فى اليوم اللى بعدة وبعدين اروح اهزر مع زمايلى فى الوردية وبعدين اخش انام....انما لو زميلى استلم من الصبح(العكس) وانا اللى هاستلم الساعة 8 مساء بيحصل الاتى ....اول ما اروح بعد امضاء حضور افضل اقعد فى المكتب العب لعبة البط او لعبة زوما بس محدش يقول لحد.. لحد الغد وبعدين اخش انام لحد الساعة 8 مساء واقوم استلم العمل فى المكتب حتى الساعة 8 صباحا بكون سهران طبعا مع نفسى اعد النجوم حتى الصباح الباكروبعدين تاتى الوردية بتاعة اليوم اللى بعدى اسلم الوردية وبعدين اضع بصمة ايدى على الجهاز واكتب الباسورد وكدة يبقى انصراف واركب بقى وانزل دمياط طبعا بلاقى مامتى قاعدة طول الليل قلقانة عليا المهم اخش ابوسها اخبارك اية عاملة اية وبتكون محضرة الفطار اقعد افطر وبعدين اخش اخد دش وابدأ ارزل على اختى لحد ماتصحى من النوم نشاكل مع بعض شوية كدة يعنى
لحد ماتيجى الساعة 11 او 11.30 انزل افتح المكتبة اشوف البضاعة اللى ناقصة اروح اشتريها واجى افتح على الظهر

اول حاجة افتح المنتدى وانا طبعا شغال اعرف كل المواضيع الجديدة وبعدين اخش على يالا تعارف يالا مسابقات اشوف الكلام اللى فاتنى فى البيت بيتك لحد ماحد يتكرم ويخش المنتدى يقول حاجة ولما تيجى الساعة4 يعدى عليا بابا وهوة راجع من الشغل اقفل واروح اتغدى ...واول مااخش البت بقى لازم بردة اقعد ارزل على اختى ونهزر وكدة ونتغدى واصلى العصر فى البيت واقعد انا وبابا وماما واختى نتكلم شوية لحد ماتيجى الساعة 5.30 انزل افتح المكتبة تانى فى الوقت دة بعمل تحميل للاغانى لو فية جديد واخش تانى على المنتدى لحد انتو عارفين بقى ...وبعدين اقفل واروح الساعة12 كدة ولا حاجة طبعا مش بتعشى باكل فاكهة بس واقعد اتفرج على القاهرة اليوم لحبي قلبى عمرو اديب واتكلم شوية مع بابا او ماما واكل السمكة واخش انااااااااااام ودة بيبقى اليوم الوحيد اللى بعرف اخد راحتى فى النوم فية
بعد كدة بقى اصحى براحتى خالص على 11.30 كدة وافطر وافطر السمكة والعصفور وابوس امى واخد الدعوتين الحلوين جدا ونفسيتى ترتاح وانزل افتح المكتبة وبيحصل زى اليوم اللى قبلة باختلاف انى بقولكوا انى مروح بدرى علشان تانى يوم بيبق رايح الشغل وهكذاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

يوم الخميش دة يوم مخصص بنكون معزومين عند نينة ام ماما ...البيت جمب المكتبة يعنى بشوف بقى خالى وخالاتى وكدة

يوم الجمعة لو انا هنا فى البيت
اصحى انزل اصلى وافتح المكتبة اخد العجلة واروح اشوف نينتى ام بابا واقعد معاها شوية وارجع على الغدا وبعدين افضل قاعد قدام التلفيزيون لحد صلاة المغرب انزل اصلى وافتح المكتبة اقعد على المنتدى وبعدين اصلى العشا ء واروح اخرج مع اصحابى نروح راس اللبر ...دمياط الجديدة على حسب المزاج
انما لو مش خارج بكون فى المنتدى طبعا

لو فى اى استفسار على حاجة انا موجود لسة
بس صوابعى هيا اللى مش موجودة النهاردة

شيتوس
ميجاتي اصلي
ميجاتي اصلي
شيتوس

مُساهمةموضوع: رد: يوم في حياة عضو   يوم في حياة عضو - صفحة 2 I_icon_minitimeالإثنين يوليو 07, 2008 9:23 pm

طيب اختار عضو بعدك بقى
http://www.goodtime.yoo7.com
angel of hell
مشرف
مشرف
angel of hell

مُساهمةموضوع: رد: يوم في حياة عضو   يوم في حياة عضو - صفحة 2 I_icon_minitimeالثلاثاء يوليو 08, 2008 12:25 am

انت اختار وانا هبعتلو رسالة خاصة عشان لو مشفش الرد
بس في حاجة صغيرة انا عايزة اقولها

انا احتمال بكرة او بعد بكرة هسافر
وهغيب عنكو مدة ( معلش مش طويلة )
وفغيابي بقى روز ( طبعا لو مفيش مانع )
هي اللي هتبقى تبعت الرسالة الخاصة للعضو اللي هيحكي يومو

the_red_rose
مشرف
مشرف
the_red_rose

مُساهمةموضوع: رد: يوم في حياة عضو   يوم في حياة عضو - صفحة 2 I_icon_minitimeالثلاثاء يوليو 08, 2008 1:20 am

ياحبيبتى انا تحت امرك ياقمر

تروحى وترجعى بالسلامة يارب

ايه ياعم ربنا يكون فى عونك هو ده يومك

وربنا يخليلك مامتك وباباك واختك وترزل عليها دايما

وانا اللى كنت فاكرة اخويا بس اللى رخم وبيرزل عليا طلع كل الشباب كدا
kimo_trix
مشرف القسم الإسلامي
مشرف القسم الإسلامي

مُساهمةموضوع: رد: يوم في حياة عضو   يوم في حياة عضو - صفحة 2 I_icon_minitimeالثلاثاء يوليو 08, 2008 10:56 am

ههههههههههههههههههههههههه
دة يومى وباختصار بصراحة علشان صوابعى ساعتها كنت بتحايل عليها تكتب حاجة من كتر التعب

وبعدين الرزالة دى والله هيا اللى بتدى للبيت طعم وبهجة كدة ولا اية؟؟؟

السفاح
ميجاتي ذهبي
ميجاتي ذهبي
السفاح

مُساهمةموضوع: رد: يوم في حياة عضو   يوم في حياة عضو - صفحة 2 I_icon_minitimeالثلاثاء يوليو 08, 2008 4:47 pm

صح يا عسل

كان الله فى عونك
the_star
ميجاتي ذهبي
ميجاتي ذهبي
the_star

مُساهمةموضوع: رد: يوم في حياة عضو   يوم في حياة عضو - صفحة 2 I_icon_minitimeالثلاثاء يوليو 08, 2008 5:34 pm

ياااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااه

ربنا يكون فى عونك يا عم كامل
بجد بتتعب اوى
وربنا يخليلك العيله كلها ياااااااااااااااااااااا رب
kimo_trix
مشرف القسم الإسلامي
مشرف القسم الإسلامي

مُساهمةموضوع: رد: يوم في حياة عضو   يوم في حياة عضو - صفحة 2 I_icon_minitimeالثلاثاء يوليو 08, 2008 7:54 pm

ياااااااااااااااااااااااااااااارب
the_red_rose
مشرف
مشرف
the_red_rose

مُساهمةموضوع: رد: يوم في حياة عضو   يوم في حياة عضو - صفحة 2 I_icon_minitimeالأربعاء يوليو 09, 2008 1:16 am

اه والله هو احنا نعرف نعيش من غير رزالة

حتى اخويا لو طلع فى يوم ومارزلش علينا نستغرب اوى ونحس انه تعبان ولا حاجة
kimo_trix
مشرف القسم الإسلامي
مشرف القسم الإسلامي

مُساهمةموضوع: رد: يوم في حياة عضو   يوم في حياة عضو - صفحة 2 I_icon_minitimeالخميس يوليو 10, 2008 2:11 pm

نفس النظام عندى والله
the_star
ميجاتي ذهبي
ميجاتي ذهبي
the_star

مُساهمةموضوع: رد: يوم في حياة عضو   يوم في حياة عضو - صفحة 2 I_icon_minitimeالخميس يوليو 10, 2008 4:39 pm

اه والله كلامك صح
angel of hell
مشرف
مشرف
angel of hell

مُساهمةموضوع: رد: يوم في حياة عضو   يوم في حياة عضو - صفحة 2 I_icon_minitimeالخميس يوليو 10, 2008 9:24 pm

w7shtouni awyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy
ana lessa mrg3tch llbet
bss mch ba2i kteer
harga3 b3d 3 aw 4 2iyam in cha2 allah
kimo_trix
مشرف القسم الإسلامي
مشرف القسم الإسلامي

مُساهمةموضوع: رد: يوم في حياة عضو   يوم في حياة عضو - صفحة 2 I_icon_minitimeالخميس يوليو 10, 2008 10:06 pm

ترجعى بالسلامة انشاء الله
اهم حاجة تغيرى جو
the_red_rose
مشرف
مشرف
the_red_rose

مُساهمةموضوع: رد: يوم في حياة عضو   يوم في حياة عضو - صفحة 2 I_icon_minitimeالخميس يوليو 10, 2008 10:33 pm

طيب ماقلتيش هتختارى مين بعد كيمو
شيتوس
ميجاتي اصلي
ميجاتي اصلي
شيتوس

مُساهمةموضوع: رد: يوم في حياة عضو   يوم في حياة عضو - صفحة 2 I_icon_minitimeالخميس يوليو 10, 2008 11:43 pm

لما تبقى ترجع تبقى تختار يا ستى سبيها براحتها
the_red_rose
مشرف
مشرف
the_red_rose

مُساهمةموضوع: رد: يوم في حياة عضو   يوم في حياة عضو - صفحة 2 I_icon_minitimeالجمعة يوليو 11, 2008 3:31 am

عموما ياسى اسلام هى مكلفانى بالمهمة دى

ايه رايك بقى نختارك انت تحكى يوم من حياتك
kimo_trix
مشرف القسم الإسلامي
مشرف القسم الإسلامي

مُساهمةموضوع: رد: يوم في حياة عضو   يوم في حياة عضو - صفحة 2 I_icon_minitimeالأحد يوليو 13, 2008 11:20 am

اية يا اسلام احنا عوزين يوم واحد بس
انتا باين عليك بتحكى الــ 16 سنة اللى فاتولك

the_red_rose
مشرف
مشرف
the_red_rose

مُساهمةموضوع: رد: يوم في حياة عضو   يوم في حياة عضو - صفحة 2 I_icon_minitimeالأحد يوليو 13, 2008 1:54 pm

هههههههههههههههههههههههههههه

هو راح فين من يومها
شيتوس
ميجاتي اصلي
ميجاتي اصلي
شيتوس

مُساهمةموضوع: رد: يوم في حياة عضو   يوم في حياة عضو - صفحة 2 I_icon_minitimeالجمعة يوليو 18, 2008 9:58 pm

لا والله مكنتش أخد بالى
ان انا اللى فيها ع العموم

ع الاسبوع الجاى هكون شرحت ليكوا يوم دراسة ويوم شغل ويوم جمعة
the_red_rose
مشرف
مشرف
the_red_rose

مُساهمةموضوع: رد: يوم في حياة عضو   يوم في حياة عضو - صفحة 2 I_icon_minitimeالسبت يوليو 19, 2008 12:35 am

يعنى لسه هنستنى اسبوووع
kimo_trix
مشرف القسم الإسلامي
مشرف القسم الإسلامي

مُساهمةموضوع: رد: يوم في حياة عضو   يوم في حياة عضو - صفحة 2 I_icon_minitimeالسبت يوليو 19, 2008 12:02 pm

اسبوع بحالة
طب خلية 9 ايام تبقى معقولة شوية
the_red_rose
مشرف
مشرف
the_red_rose

مُساهمةموضوع: رد: يوم في حياة عضو   يوم في حياة عضو - صفحة 2 I_icon_minitimeالسبت يوليو 19, 2008 2:57 pm

هههههههههههههههههههههه
angel of hell
مشرف
مشرف
angel of hell

مُساهمةموضوع: رد: يوم في حياة عضو   يوم في حياة عضو - صفحة 2 I_icon_minitimeالأحد يوليو 20, 2008 12:15 am

ma3lesh neghayar Eslam
yekteb 7ad tani
wel2ossbou3 elgay
yekteb howa

Ok??

the_red_rose
مشرف
مشرف
the_red_rose

مُساهمةموضوع: رد: يوم في حياة عضو   يوم في حياة عضو - صفحة 2 I_icon_minitimeالأحد يوليو 20, 2008 2:37 am

فكرة بردو

هتختارى مين بقى

يوم في حياة عضو
صفحة 2 من اصل 4انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2, 3, 4  الصفحة التالية
 مواضيع مماثلة
-